راهنمای انتخاب فرش جهیزیه
نوشته شده توسط : درسا حسینی

قطعا هر دختر جوونی دلش می خواهد تا در هنگام خرید جهیزیه خود بهترین ها را برای خود تهیه کند، یکی از چالش هایی که بسیاری از نوعروسان در هنگام خرید جهیزیه با آن مواجه می شوند انتخاب فرش برای منزل خود است. یکی از سوالاتی که ممکن است به وجود آید در رابطه با این است که آیا فرش ماشینی بهتر است یا فرش دستبافت؟ در انتخاب نوع فرش و به خصوص طرح و نقش آن نکاتی وجود دارد که بهتر است قبل از خرید فرش خود ابتدا نکاتی را بررسی کنید تا با رعایت آن ها بتوانید مناسب ترین و شیک ترین فرش را برای منزل خود انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل نکات مهمی را که باید قبل از خرید فرش بررسی کنید را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانیم به بسیاری از نوعروسات در اننخاب فرش جهیزیه خود کمک مفیدی کنیم.

فرش دستبافت یا فرش ماشینی برای جهیزیه 


از سوالات متداول همین انتخاب فرش مناسب جهیزیه است.

در نظر بگیرید تک‌ تک عناصر منزل شما از یک سبک دکوراسیون باشند؛

یک فرش مدرن در کنار مبلمان استیل اصلا زیبایی ندارد و همین‌طور یک فرش دستبافت ابریشمی با طرح‌های اسلیمی در کنار یک دست مبل فانتزی مدرن!

تک‌تک این المان ها زیبایی خاص خودشان را دارند که در یک ترکیب نامناسب جلوه‌شان را از دست می‌دهند.

پس برای انتخاب فرش جهیزیه علاوه بر توجه به سبک مبلمان خود به رنگ کفپوش و مبلمان‌تان نیز دقت کنید.

اغلب کفپوش‌ها از رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شوند؛ بنابراین به سادگی با هر رنگی ترکیب می‌شوند. پس به هارمونی رنگ در فضای خود دقت کنید.

اما در مورد انتخاب فرش ماشینی یا دستباف، در این مطلب ما در مورد انتخاب فرش ماشینی برای جهیزیه خواهیم پرداخت و به زودی در مورد انتخاب فرش دستباف برای جهیزیه و راهنمایی خرید فرش دستباف نیز خواهیم پرداخت.

 

سایز فرش 


اولین نکته ای باید به آن دقت داشته باشید سایز فرش می باشد شما باید بدانید چه فرشی با چه ابعادی می خواهید تا بهتر و سریع تر به نتیجه مطلوب خود برسید . اگر به این نکته دقت کافی نداشته باشید ممکن است زیبایی منزل و شیک بودن آن را از بین ببرید . فرش ها معمولا در ابعاد استاندارد فرش شش متری ، فرش نه متری و فرش دوازده متری تولید می شود اما اگر شما فرشی با اندازه های غیر استاندارد می خواهید باید بگوییم اصلا نگران این موضوع نباشید چون شرکت فرش کاشان قادر است فرش های ماشینی خود را در ابعاد درخواستی و سفارشی تولید و به مشتریان خود عرضه کند ، اگر خواستار چنین فرشی هستید با واحد پشتیبانی فرش کاشان تماس حاصل فرمایید .
انتخاب نادرست سایز فرش می تواند منزل شما را کوچک تر و شلوغ تر از آن چیزی که وجود دارد نمایش دهد .

اندازه فرش را به گونه ای بگیرید که تا لبه های آن تا پایه های مبل برسد و کسی که روی مبل می نشیند پای خود را بر روی فرش بگذارد همچنین اگر فرش را برای میز غذاخوری استفاده می کنید فرش را جوری تنظیم کنید که هنگام عقب کشیدن صندلی از روی فرش به بیرون سر نخورد .


فرش جهیزیه چه تراکمی داشته باشد؟


هرچقدر تراکم و شانه فرش بالاتر باشد، نه تنها ظرافت و زیبایی آن بیشتر می شود بلکه طول عمرش نیز بالاتر خواهد بود. انتخاب فرش های گل برجسته یا فرش های 1200 شانه یا 1000 شانه که به علت ریزبافت بودن شباهت زیادی به فرش های دستباف دارند، به عنوان فرش پذیرایی انتخاب مناسبی است. همچنین برای آشپزخانه، نشیمن یا راهروها که تردد در آنها بیشتر است می‌توان از فرش‌های 700 یا 500 شانه استفاده کرد که به خاطر ضخامتشان پاخور خوبی دارند

 انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ فرش است، در انتخاب رنگ فرش دقت کافی را به عمل بیاورید و کمتر تحت تاثیر طرحهای دکوراسیونی و کامپیوتری موجود باشید، بسیاری از طرح های روشن و سفید موجود در طرح های برتر دکوراسیون بسیار جذاب مینماید ما در نهایت بعد از خرید فرش متوجه می شوید که فرش های رنگ روشن بیشتر کثیفی ها را نشان میدهند، انتخاب رنگ های کرمی با طرح های متنوع پیشنهادی بهتر برای زوجهای جوان برای رنگ فرش می باشد. به رنگ کرمی و دکوراسیون منزل مراجعه نمایید.

در موقع خرید فرش با ارتفاع خاب بلند احتیاط کنید


مدرن نشان دادن خانه با استفاده از فرش های نخ دار و ضخیم قطعا انتخاب خوبی نخواهد بود چرا که این مدل فرش ها شاید جذابیت خوبی داشته باشند اما قطعا انتخاب خوبی نیستند نخ های بلند این فرش ها زود کثیف شده و بعلت فاصله دار بودن آن جارو کشیدن آن سخت میباشد و در جای پر رفت و امد نخ های بلند آن خیلی سریع از جا کنده شده و به اطرف میریزد و فرش شکل زیبای خود را از دست میدهد و نشست و برخواست را با مشکل روبه رو میکند .اگر علاقمند به این نوع فرش هستید مکان مناسب آن برای اتاق ها و محل کم رفت و امد میباشد .

 

از کجا و چگونه برای خرید جهیزیه اقدام کنیم؟


شروع زندگی آن قدر هزینه بر میدارد که، آدم به این فکر می افتد که خرید جهیزیه اش را با خرید کالاهای گران قیمت شروع کند یا اینکه از خرید اقلام ریز تر شروع کند؟پیشنهاد ما به شما این است که، قبل از خرید جهیزیه تان، ابتدا کمی مطالعه کنید و هم چنین سبک های مختلف دکوراسیون را در قالب عکس های مختلف بشناسید و ببینید، سپس هر سبک دکوری را که دوست دارید را انتخاب کنید و با توجه به وسایلی که در آن دیده می شود، به انتخاب وسایل منزلتان بپردازید. اگر نمی توانید نقدا تمام خرید جهیزیه تان را انجام دهید، نا امید نشوید برای این کار بهتر است به دنبال فروشگاه هایی باشید که به صورت اقساطی کار می کنند و شما می توانید به صورت قسطی جهیزیه تان را تهیه کنید. از کسانی که تجربه خرید جهیزیه دارند کمک بگیرید و از اشتباهات و یا تجربیات آن ها بهره بگیرید. اگر چنین کسی را در اطرافتان نداشتید، بهتر است به اینترنت سری بزنید و انواع مقالات در مورد خرید جهیزیه و یا خرید فرش جهیزیه را که خرید سختی است، مطالعه کنید و نظرات کاربران در زیر مطالب را بخوانید و از زوایای مختلف موضوع را مورد بررسی قرار دهید.


بهترین گزینه برای خرید فرش جهیزیه


امروزه نوع انتخاب مسکن، دکوراسیون و وسایل زندگی بسیار متأثر از سبک زندگی­ مدرن شهری قرار گرفته است. اهمیت دادن به این موارد در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس بسیار حائز اهمیت است. با توجه به این موارد به طور خلاصه می­توان گفت که انتخاب بهترین فرش چه دستباف چه ماشینی بستگی به نوع کاربرد آن در یک خانه دارد. قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا هم در انتخاب و خرید فرش جهیزیه عروس بسیار مهم است. دقت به طرح و رنگ یک فرش از موارد مهم در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس است و به انتخاب بهترین گزینه برای خرید فرش جهیزیه کمک قابل توجه­ای می­کند. امروزه با توجه دکوراسیون­های مدرن استفاده از فرش­های فانتزی افزایش یافته است. قیمت مناسب این نوع از فرش­ها از دیگر دلایل انتخاب این نوع از فرش­ها است. انتخاب گلیم فرش­ برای فضاهایی همچون اتاق های­خواب­، راهرو­ها گزینه بسیار مناسبی است. در نهایت باید عنوان کرد که توجه به همۀ نکات گفته شده در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس می­تواند به یک انتخاب و خرید خوب بیانجامد.

پرزهای فرش


راحتترین راهنمایی که هنگام خرید فرش جهیزیه می توانید از آن استفاده کنید، پرزهای فرش هستند. هرچقدر پرز فرش نازک تر باشد، گرد و غبار را به راحتی جذب می کنند و در نتیجه فرش دوام کمتری دارد؛ اما فرش هایی که دارای پرز ضخیم هستند، ماندگاری بیشتری دارند.


نقش پارکت وسرامیک در انتخاب فرش جهیزیه


یکی دیگر از عواملی که در خرید فرش جهیزیه تاثیر گذار است توجه به نوع کف پوش منزل است. مثلا اگر منزلتان با کفپوش سرامیک پوشیده شده است بهتر است بیشتر آن را بافرش بپوشانید. زیرا علاوه براین که اثرات سویی در زمینه جسمی به شما وارد می کند اثرات مثبتی نیز از نظر روحی به شما انتقال می دهد. علاوه براین به هنگام سرما نیز سرد است. اما اگر منزلتان از کف پوش پارکت است بهتر است دیزاین خاص برای ان رقم بزنید مثلا تعداد فرش کمتری خریداری کنید و با فاصله از هم پهن کنید که این به سلیقه شخصی خود شما بازمی گردد . پس در انتخاب فرش تازه عروس با دقت نظر عمل کنید تا زیبایی خاص و مد نظر خود را در کنار سایر وسایل برای منزل تان بیافریند.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: